Talk show intervju med Bruce Campbell

Hittade den här intervjun med Bruce Campbell från The Late Late Show with Craig Ferguson. Alla nerdars favorit Bruce Campbell levererar några av sina insikter och åsikter om film i stort och skräckfilm i synnerhet. Åh, Bruce. Han verkar inte bara sympatisk och rolig utan även ha en hel del innanför pannbenet. Fast det visste vi ju redan. Förutom att bjuda på en alltid lika njutbar dos Bruce Campbell så lade jag upp det här för att sätta Karls världsbild i gungning en smula. Bruce Campbell verkar nämligen inte dela Karls monumentala kärlek till zombies. Håll till godo. ;-)

/Den Mörke Lorden

5 thoughts on “Talk show intervju med Bruce Campbell

  1. rymdolov skriver:

    Jättekul intervju! Jag älskar att höra riktigt bra dissar. Blev lite sugen på att se Bubba Ho-Tep också. Eller vad den hette.

  2. Joe Organ skriver:

    Absolut! Det går inte just att misslyckas med Bruce.

    Passa också på att se The Man with the Screaming Brain. Härligt ostig rulle och Campbells regidebut om jag inte missuppfattat. Den är helt i linje med vad han säger i denna intervju. Chef för stort medicinföretag åker till Bulgarien på någon slags affärsresa. Galen professor med klantig medhjälpare (Sam Raimis brorsa, hyfsat dålig skådis) har upptäckt ett sätt att transplantera hjärnor. Skum rysk taxichaufför och blodtörstig zigenska har också framträdande roller. Folk dödas, hjärmor transplanteras, hämnder utkrävas. Lite härlig slapstick av arten ”jag kan inte riktigt kontrollera min kropp och slänger saker omkring på ett sätt som får folk att undra om jag är lite galen, vilket jag troligen är” serveras utöver detta. Öststatsstereotyper (skojigt ord) är i stort sett alltid roliga. Ooh! Vilket får mig att tänka på Harry Palmer-filmerna med Michael Caine, en annan garanterad kvalitetsmarkör, men det är ju en annan historia. Kontentan av hemtentan är att du bör se Bubba Ho-Tep och klämma in The man with the screaming brain i filofaxen också.

  3. rymdolov skriver:

    Äsch, jag har för mig att jag såg Mannen med den hojtande hjärnan på Tradera nyligen, men att jag missade att köpa den. Jaja.

Kommentera

