Svensk independentskräck på SVT ikväll!

En av nackdelarna med yttrandefriheten är att den ger mig rätt att tjata hur mycket som helst. När jag nu kollar upp saken visar det sig att det inte bara är jag som skrivit om skräckfilmen Marianne här på bloggen, så än en gång har de demokratiska krafterna segrat. Vad jag svamlar om? Jo, att just Marianne visas på SVT2 ikväll (den 5:e juni 2012) klockan 22.45. Filmen utspelar sig i och är tillika inspelad i självaste Östersund och är regisserad av Filip Tegstedt. Missa inte detta!

Här kan du se en tidig trailer, förresten.

/Olov L

Om rymdolov

Science fiction and fantasy nerd from northern Sweden.

2 thoughts on “Svensk independentskräck på SVT ikväll!

  1. Pär skriver:

    Asch, missade den! Var den värd att se?

    • rymdolov skriver:

      Hm, den hade en del svagheter, men också en del styrkor. Ibland märktes det att det är en lågbudgetproduktion, på det mindre bra sättet.

      Vissa dialoger funkade inte, men de flesta gjorde det och mot slutet dök det upp flera väldigt bra sådana. Greppet med vardagsskräck och visst skärskådande av mansrollen gillade jag. Framför allt tycker jag att detta verkar lovande för framtiden. Jag vill se mer av samme regissör.

      För mig var den sevärd iaf, för att besvara din fråga. :-)

Kommentera

