Några bra böcker jag läst under 2008.

Hearth shaped box – Joe Hill

Red seas under red skies – Scott Lynch

The steel remains –  Richard Morgan

Drömmarnas berg – Arthur Machen

Fallet Charles Dexter Ward-  Howard Phillip Lovecraft

Toll the Hounds – Steven Eriksson

Fjärilen från Tibet – CJ Håkansson

Människohamn – Johan Ajvide Lindqvist

Roligaste och bästa bekantskapen av de här är helt klart Scott Lynch, mer underhållande fantasy får man leta efter. Jag hoppas även att Joe Hill ska fortsätta att skriva fler sköna romaner, gillade verkligen karaktärerna och handligen i Hearth shaped box.  En otroligt trist bok/författare är Harry Turtledoves böcker om när aliens invaderar jorden, helt otroligt segt.

2009 blir det mer skräck, jag hoppas även att George RR Martin släpper sin bok (ta i trä). Jag kommer läsa mer Bukowski, trevlig gubbe. Sen blir det nog en hel del toppliste böcker i yrkets tjänst. Men Liza Marklund tänker jag fan inte läsa, jag har försökt.

Supplementet Disciples of the Dark Gods till Dark Heresy är f.ö än så länge väldigt trevlig läsning, gillar böcker som triggar ens fantasi och inspiration på ett fint sätt.

Kommentera

