Zombies 2!

Jag fortsätter att förfasa mig själv med Zombies! Tack för tipsen senast, de skall kollas upp. Jag har 2 nya tips:

Först har vi en brittisk tv-serie som heter Dead Set. Serien utspelar sig kring och i årets upplaga av ett Big Brother liknande program där ett gäng med mer eller mindre irriterande mediamänniskor är inlåsta. Dagen för veckans utrösting kommer och lagom tajmat med det så urartar en Zombie epidemi och vi får följa vad som händer. Riktigt bra och läskigt med en jäkligt stor slev svart humor. De kan sina Zombies i England!

4/5

Garth Ennis mannen bakom fantastiska Preacher har kommit igång med en ny mini-serie som heter Crossed. Zombie puritaner kanske gnäller lite då dessa Zombies faller under kategorin ”galna människor”. Men det är en postapokalyptisk serie där en del människor har blivit smittade av något och gör sitt bästa för att lemlästa, döda och våldta andra människor. Garth Ennis brukar vara grov och här tar han i lite extra, men det är grymt spännande och även jag som van zombiefantast äcklas då och då. Bara en sån sak som att Zombies som runkar bulle. 9 avsnitt skall det bli, och än så länge har ett par kommit ut. Riktigt bra och obehaglig serie om de få överlevande.

4/5

One thought on “Zombies 2!

  1. rymdolov skriver:

    Det verkar ju som två roliga verk! Jag måste ta och läsa Preacher ordentligt någon gång, också. Det enda jag har läst av den är några av de få episoder som gick i Magnum i mitten av 90-talet, men det gav mersmak. Oftast läser jag dock självbiografier och vardagsrealism när jag läser serier, eftersom jag inbillar mig att formen passar bäst till det. Men jag har haft fel förr (se Attila/Hannibalkontroversen).

Kommentera

