vad skulle Ripley säga?

Alltså.. då menar jag inte hon ifrån Alien-serien, jag menar den här Ripley.  Nu för tiden kan man hitta ”riktiga” sjöjungfruar i Nya Zeeland då  en kvinna i Aukland har nu utrustats med en fungerande fiskstjärt med hjälp av modern teknik.  Hon miste sina underben vid en tidig ålder men hade en dröm om att simma.   Två år sedan tog hon kontakt med Weta Workshop (som bland annat gjort effekter till ”Sagan om Ringen”-filmerna och bad dom om hjälp med att göra sin dröm sann.  Länken till ursprungsartikeln är här. Tyvärr har jag inte hittat nån videoklipp av det hela men enligt artikeln fungerar stjärten utmärkt.

Om nån nu bara kunde uppfinna ett par fungerande vingar skulle jag vara riktigt lycklig:)

/AndreasG

har nu hittat lite video-snuttar som handlar om henne.  Här kommer del ett och del två🙂

2 thoughts on “vad skulle Ripley säga?

  1. drommarnasberg skriver:

    Det var en väldigt fin historia! Jag tycker att det är extra kul att hon dessutom ville se ut som en riktig sjöjungfru med fjäll och allt.

  2. rymdolov skriver:

    Det är riktigt rörande och råcoolt på samma gång!

Kommentera

