Vilken sf-författare är du?

Nu är det påskhelg och vi tar det lite lugnt här på Drömmarnas Berg. Många fantastikentusiaster är säkert också bortresta, eftersom den stora sf-kongressen EasterCon i Storbritannien hålls just under påsken (vilket fiffigt nog antyds av namnet). Men om du letar efter något att fördriva tiden med under din eventuella ledighet kan du alltid kolla vilken sf-författare du är mest lik med det här testet. Det är inget perfekt test och det har varit online i några år nu, men, som sagt, ett trevligt tidsfördriv.

Själv blev jag Cordwainer Smith när jag gjorde det för flera år sedan. Kanske borde jag göra det igen och se om jag förändrats.

Vem blir du?

/Olov L

Om rymdolov

Science fiction and fantasy nerd from northern Sweden.

5 thoughts on “Vilken sf-författare är du?

  1. rymdolov skriver:

    Jag gjorde det igen och blev Ursula K Le Guin.

  2. Arina skriver:

    Stanislav Lem blev jag vilket var en trevlig överraskning eftersom jag både läst och tycker om honom.

  3. Samuel R. ”Chip” Delany. Få snällt ta och kolla upp vem herren är.

  4. […] 15, 2009 at 06:05 (Test, fantasy) (fantasy, quiz, Test, Which fantasy writer are you) Som jag tidigare antytt är jag barnsligt förtjust i tester av olika slag. Men som alla testnördar kom jag till slut till […]

Kommentera

