A song of ice and fire by HBO!

Det är nästan så att jag gjorde i brallan när jag läste att HBO’s tv-serie om George RR Martins böcker äntligen blir av! De ska tydligen börja spela in nu snart i Nordirland. Martins böcker är en av de absolut bästa fantasyserierna, kanske t.om den bästa! Första boken kom ut 1996 och nu när jag läser om den nu så sopar den banan med det mesta inom fantasy. Para ihop Martin med HBO som ligger bakom en jäkla massa bra tv så blir det nog kanon! Fokus i Martins böcker ligger också på människan och hur elak hon kan vara. Vi behöver heller inte oroa oss för att det skall dyka upp fult gjorda orcher eller annat oknytt då det inte finns speciellt mycket sådant i böckerna.

Mina förväntningar är skyhöga nu, bäst att lugna ner sig lite 😉

0117_gameofthrones

/karl

8 thoughts on “A song of ice and fire by HBO!

  1. Piruett skriver:

    Hur stort som helst! Hoppas den bli bättre och snyggare än vad den där bilden är. Där kan man snacka om ugly omslag.

    • drommarnasberg skriver:

      Ha! Omslaget är ugly, speciellt den sk direwolfen som ser ut som en utvecklingsstörd albino-lapphund. Böckerna knäcker desto bättre!

  2. AndreasG skriver:

    Men tänk om dom gör serien i samma stil som Legend of the Seeker. Då kommer jag bli grymt besviken, man behöver inte ha flera Xena/Hercules-varianter.

    /AndreasG

    • AndreasG skriver:

      Tur att det är HBO som har hand om den dock, dom kan göra en del bra serier.

      • HBO gör ofta mycket bra i från sig och då de är en kabelkanal, finansierad via avgift och därför obundna av nervösa sponsorer, kan de vräka på med våld och snusk utan att rädslas. De har producerat många fantastiska serier i det förflutna. Bl.a. Deadwood och Rome för att nämna två kalasserier med liknande förutsättningar som det här projektet. Jag tror att det kan bli hur bra som helst.

  3. […] med dessa 800 sidor så är det ändå bara del ett av – jag vet inte hur många. Så läste jag det här och visade det för henne, och då blev hon tokglad och bubblade över igen, och nu känner jag mig […]

  4. Nu sitter det en gubbe i regissörsstolen. Thomas McCarthy, en begåvad regissör med filmerna The Station Agent och The Visitor. Thomas är dessutom en erfaren skådespelare och kan därför det där med personregi riktigt bra. I motsats til en viss Mr Lucas som inte kan det alls. 😉

Kommentera

