Packar packar packar!

Nu står jag inför det svåra valet av litteratur till resan, det kommer bli en hel del restid men även kvalitativ slapptid. Det krävs alltså både bra och riktigt tjocka böcker. Hellre färre tjocka böcker än ett myller av noveller och annat.

Jag var lite otaktisk nu när jag inte kunde hålla mig utan läste klart Abercrombies nya i ett naffs, den hade varit en perfekt semesterbok. Ösig och tjock. Nu har jag istället rotat fram första boken ur Peter F Hamiltons Night Dawn trilogi, nästan 1000 sidor fläskig rymd epos. Dock skall jag börja med att läsa en ny författare, David Anthony Durham med boken Acacia. På framsidan kan man läsa att det är The acclaimed New Fantasy, det lilla jag har smygläst verkar indikera på en författare ganska så påverkad av George RR Martin. I värsta fall får det bli någon nödbok med deckare och damer i nöd, plockad ur någon pockethylla. I värsta fall..

Hoppas ni har något bra att läsa i sommar!

/karl -offline t.om 2009-06-25

One thought on “Packar packar packar!

  1. rymdolov skriver:

    Ha det så trevligt på resan! Det ska bli skönt att äntligen kunna skriva alla sjuka, bisarra och olagliga inlägg som jag gått och hålit på, nu när tjifen vänder ryggen till. Hoppas att du kan slappna av och bara ha det skönt!

    🙂

Kommentera

