Högen växer!

Min att-läsa-hög växer oroväckande fort och efter förra veckans köpglädje så är det nästan löjligt mycket att läsa. Nu pratar vi om böcker på fritiden, jobbets böcker ligger i en egen liga. Bästa köpet får nog vara Nightshift av Stephen King för 2 kronor hos en lokal lumpbod. Sugen på mer King så tog jag mod till mig och beställde IT, har inte läst den tegelstenen och hoppas att den håller. Sen blev det en hel del fantasy i serier som jag inte vill köpa som inbundet eller storpocket, Bloodheir av Brian Ruckley, Dragonfly Falling av Adrian Thaikovsky, Rats and the ruling sea av Robert V.S Redick och Painted Man av Peter Brett.

Rats and the ruling sea är nog den boken som känns mest spännande, första boken The Red Wolf Conspiracy var riktigt skön med fokus kring ett enormt skepp på uppdrag. Bloodheir och Dragonfly Falling hoppas jag är bättre än respektive bok nummer 1 i serierna.. Painted Man har jag hört mycket gott om och hoppas att hypen stämmer. Alla 3 är debutanter och väldigt lovande, hoppas att det håller i sig. Läsfest!

/karl

Kommentera

