Två goda nyheter!

För det första är namntävlingen som Karl skrev om tidigare avgjord och Kabusa Böckers nya fantastikförlag ska heta Styx. En av de första böcker de ska ge ut är Udda verklighet av Nene Ormes, en urban fantasyroman som utspelar sig i Malmö. Svensk urban fantasy! Hurra!

För det andra har Peter på den ambitiösa recensions- och nyhetsbloggen Spektakulärt kungjort att han instiftar ett pris för dels årets bästa svenska science fictionroman, dels en person eller organisation som gjort mycket för sf i Sverige. Jippie! Läs mer här!

Kanske är jag naiv, men det börjar kännas som om det kan vara en ny sf- och fantasyvåg på väg i Sverige.

/Olov L

Om rymdolov

Science fiction and fantasy nerd from northern Sweden.

4 thoughts on “Två goda nyheter!

  1. rymdolov skriver:

    En tredje god nyhet: Detta är inlägg nr 300 på denna blogg sedan den startade! Hurra för oss!

    /Olov L

  2. rymdolov skriver:

    Nu har Peter tillkännagivit att pristagarna kommer att avslöjas den 1:a mars. det roliga är att jag är nyfiken och väldigt förväntansfull på riktigt. Men jag är inte intresserad av melodifestivalen eller OS, så jag får min spänning på det här sättet istället.🙂

Kommentera

