Fy för den lede och hans bokrea.

Jag tycker att det är extremt tråkigt med bokrean som nu förpestar alla affärer som har det minsta lilla med böcker att göra. Vare sig man går på Coop Extra eller akademibokhandeln så svämmar det över av mer eller mindre bra böcker. Speciellt på fantastiksidan brukar det vara riktigt trötta böcker, Brooks, Goodkind och Silmarillion trängs med Liftarens guide till galaxen och diverse böcker om Star Wars.

Det är väl bra för de som vill äga precis alla av Terry Brooks böcker eller för de som plötsligt har fått ett sug efter tyska ordböcker. För mig känns bokrean som flera veckors stiltje där nya böcker får ge vika för dessa högar av pappersmassa som skall prånglas ut.

Är det annorlunda i år? Har ni hittat något kul?

/karl

5 thoughts on “Fy för den lede och hans bokrea.

  1. Magnus Edlund skriver:

    Det enda jag kan tänka mig att köpa är Bergtings ”Portent”, men den har jag ju redan.:/

  2. Sara BE skriver:

    Men SF-bokhandeln har ju också bokrea!😀

  3. Helen Ekeroth skriver:

    Jag har fyndat Drood (Dan Simmons), Glasböckerna (Gordon Dahlqvist), Märkt (Kelley Armstrong) och Det lockande stålet (Joe Abercrombie). Helt ok faktiskt.

  4. rymdolov skriver:

    De gånger man fyndar är det ju oftast sådant som den lokala butiken säljer ut från lagret snarare än sådant som står i katalogen. Själv är jag för mycket av en pocketmänniska för att priserna ska kännas riktigt lockande.

Kommentera

