Justina Robson kommer till Göteborg!

Justina Robson

Nu har arrangörerna av Condense, årets nationella sf-kongress, avslöjat sin andra hedersgäst, den brittiska författaren Justina Robson. Själv har jag bara läst någon novell av henne, men den var så bra att hon hamnade på den kilometerlånga listan över författare jag måste läsa någon gång. Enligt hennes hemsida har hon skrivit cyberpunkinfluerad sf, utforskat artificiell intelligens och kontakt med utomjordingar och på senare tid drämt till med Quantum Gravity, en serie böcker om en cyborgagent i en framtid där det uppstått en reva mellan vår värld och någon (eller några?) sorts demon- och alvbefolkade värld. En skön blandning av allvar och action, sf och fantasy, alltså.

Det finns dessutom ett preliminärt program på kongressens hemsida, så klicka på länken ovan och börja planera resan till Götet i juni!

/Olov L

Om rymdolov

Science fiction and fantasy nerd from northern Sweden.

3 thoughts on “Justina Robson kommer till Göteborg!

  1. drommarnasberg skriver:

    Coolt. Jag har läst en Quantum Gravity bok, ganska ok men inte riktigt min kopp te.

    /karl

  2. Åka skriver:

    Åh! Hon var hedersgäst på en Confuse för några år sedan, och var väldigt intressant och trevlig vill jag minnas. Jag gillade de första två Quantum Gravity-böckerna — rätt lättsam läsning. Jag tror jag läste i en intervju att hon skrev dessa för att hon kände att hon behövde vara lite mindre djup och seriös i sitt författande. Jag borde läsa några fler av hennes tidigare böcker, har faktiskt bara läst Natural History.

Kommentera

