Kan det bli något av det här?

The Walking Dead av Robert Kirkman är en grym och i mitt tycke det bästa du kan hitta i serieväg när det gäller både postapokalyps och zombies. Som ni kanske vet så kommer det en tv-serie baserad på Kirkmans album till hösten. Nu har det börjat dyka upp lite bilder och annat att kika på, jag hoppas att tv-serien blir minst hälften så bra som originalet.

Nick Cave?

Jag älskar The Walking Dead och är lite rädd att de ska sabba hela konceptet med en tam tv-serie. Det är AMC som ligger bakom, någon som har koll på det bolaget?

/karl

7 thoughts on “Kan det bli något av det här?

  1. Siska skriver:

    Nu ska jag vara grinig: tycker du inte att det är lite problematiskt att alla kvinnor porträtteras som våp och att den enda kvinnan i serien som ifrågasätter att kvinnorna tvättar när männen jagar är en ”surkärring” som sedan ångrar sig, blir en god moder och dör?

    Jag älskar survival horror, postap och zombies men Walking dead var en besvikelse för mig efter som den porträtterar ett samhälle där män ska vara MÄN, döda zombies och slåss medan kvinnorna ska vara KVINNOR, ta hand om barn och tvätta. Jag hoppas att tv-versionen förändrar den uppdelningen.

    • drommarnasberg skriver:

      Det är så illa? Det är ruttet. Klen tröst, men senare i handlingen dyker seriens tuffaste karaktär upp och slaktar zombies både med svärd och gevär. Hon är nog bara undantaget som bekräftar regeln?

      Jag får läsa hela serien igen med andra glasögon. Första gången jag läste mig igenom albumen fastnade jag för känslan av vemod och hopplöshet i ett utslaget staterna. Hoppas det blir ändring på uppdelningen och tv-serien blir fin.
      /karl

      • Siska skriver:

        Jag gav upp efter första samlingsalbumet för jag tyckte det var så ruttet. Kanske ska ta mig igenom resten för att kolla in den tuffa bruden, hur ser ju VERKLIGEN tuff ut!

  2. Är det verkligen så upphetsande att se ännu en zombiesurvivalhorrorhistoria? Dessutom en som bygger på en serieroman och därmed redan är bildsatt. Själv är jag vid det här laget så less på zombies och vampyrer. Ser hellre en originell idé misslyckas än en kompetent upprepning. Who’s with me!?

  3. Prinzessin skriver:

    Walking dead är underbar, hoppas på serien, men som sagt.. alltid svårt när det blir film eller serie av något man gillar

  4. felucca skriver:

    Woot, det kanske blir nåt av det ändå \o/

    Apropå kvinnor versus män i The Walking Dead… Är inte själva grejen att serien porträtterar vad som faktiskt SKULLE kunna hända under en zombieapokalyps? Tycker att det verkar ganska troligt att kvinnorna skulle bli reducerade till barnpassare i en sådan situation. Och kvinnor som klagar över sånt blir ju ALLTID kallade för surkärringar. Mycket verklighetstroget gjort, alltså🙂

Kommentera

