Bläurgh! It’s aliiiiive! Åter från dödens rike och tillbaka i vardagen.

På väg mot jobbdag 2 efter semestern känner jag mig sådär lagom avtrubbad och seg i knoppen. 4 veckor nästan helt utan både nät och böcker, skönt men samtidigt lite tomt. Jag har tagit personligt rekord i att läsa lite böcker, bara 2 stycken på 4 veckor! Men jag kommer nog upp i den vanliga takten nu är jag börjar pendla med tåg igen.

Jag har varit hemma i Jämtland och botaniserat bland gamla nördreliker och hittade ett gäng sommarböcker av ytterst tveksam kvalité! Är det någon som har läst böckerna om Remo Williams? Kampsportslönnmördare som rensar upp världens avskum, böckerna lyckas med att vara extremt sexistiska (Remo kan få varje kvinna i extas..) rasistiska (Remo gillar att avrätta fattiga svarta män i förorten) och de är stötande nog skrivna av en politiker och en journalist. Men mitt i smörjan så finns det ibland små pärlor till idéer. Jag ska ladda upp lite omslag senare så får ni se.

Höjdpunkten på min semester var nog min resa till Grekland och floden Styx! Nu snackar vi om en utflykt som verkligen trummade på alla mina nördtrummor och jag njöt verkligen av att gå i floden som skiljer oss från Hades. Jag hann även med att besöka ruinerna av Necromanteion, Greklands enda dödsorakel. Där kunde vi hågade turister gå ner i dödsriket, så först gick jag ner i underjorden och sen doppade jag mig odödlig i floden Styx (båda hälarna också!). Givetvis hade jag det väldigt trevlig vid havet med bad och god mat, jag hann även med att sträckläsa Stephen Kings nyaste bok Under the Dome, som jag gillade.

Ljus, läskig och extemt kall!

Nu hoppas jag att kommer ihåg hur man arbetar igen och att Olov L blir klar med husbyggandet så att vi får se vad han tycker om Pål Eggerts nya roman. Som vi har längtat.

/karl

3 thoughts on “Bläurgh! It’s aliiiiive! Åter från dödens rike och tillbaka i vardagen.

  1. Pål skriver:

    Necromanteion låter som en plats för mig. Det ska bli intressant att se vad ni tycker om min bok.

  2. ptr skriver:

    Remo rockar! Han kan sprätta iväg ett popcorn på någon så att denne dör. Användbart på bio. Respekt.

Kommentera

