”Do you read Sutter Cane?”

Jag blev helt ställd av en fråga idag på biblioteket. En äldre farbror kommer in och berättar att han vill läsa böcker av ”skräckens mästare, Sutter Cane ” och gärna hans senaste bok  In the Mouth of madness, svenska eller engelska spelar ingen roll. Vad har jag missat!, letar febrilt i olika kataloger och känner mig lite svettig, (I know this shit!) men jag hittar bara en filmatisering av In the Mouth of madness. Gubben blir lite besviken att vi inte har något av denne skräckens mästare och knallar ut.

Nu har jag letat vidare och det visar sig att Sutter Cane är en fiktiv karaktär och författare i filmen In the mouth of madness! I filmen är han en omåttligt populär skräckförfattare och den ohyggliga In the Mouth of madness är hans senaste verk. Snurrigt värre! Nästan lite kusligt.

9 thoughts on “”Do you read Sutter Cane?”

  1. En film regisserad av John Carpenter om jag inte minns fel. Har för mig att den inte är så dum. Weird med gubben på biblioteket dock. Hur såg han ut?

    • drommarnasberg skriver:

      Precis! Carpenter är det. Gubben hade insjunkna grå ögon, likfärgad hud och en orolig och spattig uppsyn. Nej då, han såg ut som världens bästa morfar.

  2. rymdolov skriver:

    Då har man lyckats med en karaktär, alltså när folk tror att den finns på riktigt! Har ni något av Kilgore Trout?

  3. Sara BE skriver:

    Sjukt läskigt!
    Har du sett filmen? Alla som läser Sutter Canes senaste bok blir galna!

    • drommarnasberg skriver:

      Jag måste nog kolla in den där filmen, gubben kanske helt enkelt är världens coolaste och trodde att jag skulle haka på hans namedroppande.

      • Sara BE skriver:

        Gör det – det är en av Carpenters bästa på senare år (vilket iofs inte säger så mycket, hehe). Många Lovecraftreferenser och annat gött. Tredje delen i hans ”Apokalypstrilogi” (The Thing och Prince of Darkness är de första delarna).

        Gubben verkar absolut cool men man kan (som sagt) fråga sig varför han vill läsa Sutter Canes böcker efter att ha sett filmen …

  4. rymdolov skriver:

    ”Har jag betalat skatt i hela mitt liv är det min förbaskade rättighet att låna en vansinnesframkallande bok på biblioteket!”

    alt

    ”Gratis är gott!”
    🙂

  5. AndreasG skriver:

    Skulle nästan säga att det är en av dom bästa ”Cthulhu”-inspirerade filmerna som jag sett. Carpenter är bra på dom:)

Kommentera

