Gudars skymning! (insanity loss 1d100)

Läste precis om del Toros kommande projekt och tolkning av Lovcraft novellen At the mountains of madness. James Cameron producerar spektaklet som också skall filmas i 3D. Det kan nog bli lite kul.

Men jag höll på att börja kackla hysteriskt av galenskap när jag såg att Tom Cruise var påtänkt i en ledande roll, herre Cuthulhu ge mig någon annan, vem som helst. Nästan, okej inte heller Nicholas Cage.

Det är kanske en ond plan av de Äldre att fördärva våra sinnen..

IÄ IÄ Ftaghn! AM I RITE??

/karl

6 thoughts on “Gudars skymning! (insanity loss 1d100)

  1. Nej, det vore illa. Ser mycket hellre skickliga och tämligen okända skådespelare i rollerna. Fast å andra sidan hade det varit en fröjd att få se Cruise slitas i stycken av en shoggoth.

  2. Micke skriver:

    Äsch, jag litar på del Toro, han brukar veta vad han gör.

  3. Prinzessin skriver:

    Nej.. nej.. nej.. inte okey, inte alls.

    Men herr Cruise tror ju redan på en gud påhittad av en gammal scifi författare så vem vet, han kanske konverterar.

  4. Här finns en recension av filmens manus. Personen som har läst manuset är lite av en Lovecraft fantast och har en del åsikter angående manuset: http://www.cinematical.com/2010/08/30/mountains-of-madness-del-toro/

  5. Prinzessin skriver:

    Svar: Kan tänka mig det, dock så kände jag inte till SF-bokhandeln innan jag hade internet, fick det ganska tidigt, tidigare än jag blev frälst i fantastisk litteratur.

  6. Helen skriver:

    Måste faktiskt försvara valet av Cruise. Han har överträffat förväntningarna både i En vampyrs bekännelse och i Magnolia.

Kommentera

