Så går det!

Jag ger upp mitt ljudboksprojekt! The Way of Kings av Brandon Sanderson är en ok bok men den är inte tillräckligt bra för att jag ska orka lyssna på 1000 sidor. Det får nog bli pocket sen istället. Ett litet misslyckande från min sida, men jag får försöka hitta någon annan kandidat att lyssna på.

Sen har jag läst The Fall av Chuck Hogan och Guillermo Del Toro! Jag blev inte helt förkrossad av besvikelse men nu visste jag på vilken nivå boken skulle ligga på och kunde anpassa mina förväntningar efter det. Hade jag varit en hormonstinn fjortonåring hade jag älskat boken men nu blir det som mest en axelryckning. Men The Fall är bättre än The Strain, det ska ni veta. Samtidigt så finns det en hel hög med vampyrböcker som är bra mycket bättre, The Passage, Fledgling eller varför inte Salem’s Lot!

Nu läser jag Alan Campbells mörka ångpunks-fantasy Scar Night och den är riktigt bra!

/karl

Kommentera

