Läsplatta!

Vi har precis skaffat en läsplatta på jobbet, och precis idag bestämmer sig Tvärsnytt för att hälsa på. Det skulle göras ett inslag om e-böcker för bibliotek och alla läsplattor förutom vårt fabriksnya exemplar var på vift. Lite lagom pinsamt att svara på frågor om läsplattan när jag precis hade packat upp den ur lådan. Tur att jag inte blev filmad!😀

Nu har jag pillat lite mer med maskinen och ska testköra ett par böcker. Det ingick nästan 200 böcker på olika språk därav några klassiska fantastikböcker såsom Frankenstein, Dracula och lite Jules Verne. Det som överraskade mig var att företaget hade skickat med en spansk e-bok, ”La mytios de Cuthuhlu” (typ..) av H.P Lovecraft! Lite otippat.

Läser ni med läsplatta? Har ni några tips till en novis?

/karl

2 thoughts on “Läsplatta!

  1. Per skriver:

    Det är rätt svårt att köpa sci-fi/fantasy böcker till plattorna om man nu inte nöjer sig med det ytterst mediokra utbudet här i Sverige. Regionsbegränsningarna har saboterat många köp för mig. Får nu köpa en hel del från Amazon för att hitta saker som jag vill läsa. Ett tips är dock http://www.baen.com/ som har ett utmärkt gratisbibliotek samt säljer böcker som de skall säljas, dvs till bra pris, utan regionsbegränsningar samt utan DRM.
    /Per

Kommentera

