Skriv en novell och vinn femtonhundra kronor!

Gamla goa tidskriften Mitrania har tyvärr gått i graven, men utgivarna har inte gett upp, utan planerar en antologi med fantastiknoveller! För att få in bidrag utlyser de en tävling där första pris är 1500 pix. Gå in här och läs mer. Jag lovar härmed högtidligen att alla noveller som hamnar i antologin komer att recenseras här på Drömmarnas Berg! Hoppas att det inte avskräcker någon.🙂

/Olov L

Om rymdolov

Science fiction and fantasy nerd from northern Sweden.

8 thoughts on “Skriv en novell och vinn femtonhundra kronor!

  1. Oskar Källner skriver:

    Det låter jätteroligt.🙂

    Jag ska se till att skriva något. Jag har ju en hel pärm full med idéer som jag inte använt. Det här blir det perfekta tillfället att plocka upp några av dem och se vad man kan göra.

    Tack för tipset!

  2. Prins Hatt skriver:

    Ämnar någon från drömmarnas berg ställa upp i denna tävling?

    • rymdolov skriver:

      Njääej, inte jag. Dels ska jag hitta något att skriva om, isf, dels är det lite ont om tid just nu. Men jag har faktiskt skickat in några bidrag till tidigare mitraniatävlingar. Ganska kassa sådana, inser jag i efterhand.🙂

  3. rymdolov skriver:

    Prins hatt: Nejnej, Mitrania publicerade bara de fem bästa bidragen (och kanske några till; ett av syftena med tävlingen var nog att få in noveller till tidskriften). Faktum är att jag, pga havererade datorer, nog inte har någon egen kopia av de där novellerna. Vilket kanske är lika bra – det var inte någon falsk blygsamhet som fick mig att kalla dem kassa.

    Hurså? Samlar du på noveller av samtida bloggare?🙂

    Jag blir förresten lite nyfiken på om övriga DB-bloggare skriver för byrålådan. Kanske har Karl ett 3000-sidors rymdepos liggande i vrårna?

Kommentera

