Hugobevakning 2015 – Hur väl gissade Olov förra året?

Förra året tog jag mig för att gissa vilka som skulle vinna i de olika Hugo-kategorierna. Med mina tekniska färdigheter har jag färdigställt en skärmdump av ett kalkylblad som visar hur det gick.

Olov killgissar 2014 KLAR

 

60% rätt alltså, vilket inte är så pjåkigt. Det mest oväntade är att jag glömt att det gick så bra att gissa. Jag trodde att jag bara gissat rätt om Equoid och hade tänkt använda detta som ett självironiskt inlägg avsett att ge en komisk effekt. Nu blev det istället tråkigt som en skärmdump av ett kalkylblad.

Nåväl, även i år tänker jag gissa loss. Men mer om det senare.

/Olov L

Om rymdolov

Science fiction and fantasy nerd from northern Sweden.

One thought on “Hugobevakning 2015 – Hur väl gissade Olov förra året?

  1. […] hylla sin favoritförfattare? Ingen vet och mina gissningar har alltså ännu sämre underlag än förra året. Icke desto […]

Kommentera

