..och i Västerås är det Harry Potter som gäller.

På grund av det extremt dåliga vädret fick några Harry Potter lajvare komma in ifrån regn och rusk till oss på biblioteket. De lajvar i källaren och dyker ibland upp där jag sitter, slängkappor och allt. Trots minst ett par elever från Slytherin(?) verkar det vara en väldigt rolig tillställning.

Jag får nästan en nostalgisk tår när jag tänker på mina egna lajvår i de mörkaste jämtländska skogarna. Då sprang vi omkring med silvertejpade ”vapen” och hade på oss kläder från ÖB. Vi hade kul vi också.

/karl

10 thoughts on “..och i Västerås är det Harry Potter som gäller.

  1. rymdolov skriver:

    Bilder, bilder, vivillsebilder!

  2. karl skriver:

    Det vore helt ”off” om jag klampade in nu med kamera. Svårt nog att bygga stämning när personal sitter och fikar i rummet bredvid.

    /karl

  3. rymdolov skriver:

    Nej, jag menade absolut inte att du ska sabba stämningen! Sen kanske det inte är helt lyckat att lägga ut bilder på ungdomar heller, även om det är välment.

  4. drommarnasberg skriver:

    Nu hade jag gått för dagen innan lajvarna gick hem, annars hade jag hört mig för lite mer om hur det går till på ett HP-lajv. De verkade ha väldigt roligt iaf.

  5. Elin & Emma skriver:

    Vad roligt med mer Harry Potter på bloggen. =) Den här sommaren kommer att bli oslagbar i Harry Potter-väg, nu i helgen hölls Quidditch-SM och i augusti kommer legendarerna Harry and the Potters hit och gör en Skandinavienturné. Det är möjligen den största händelsen inom svensk Harry Potterfandom, många trodde att det skulle förbli en dröm att kunna se dem live, så det här är lite som om Beatles skulle uppstå och Yran boka dem!

    Turnéstart blir i Östersund! Det skulle vara roligt om du kom och kollade.🙂

    • drommarnasberg skriver:

      Vi får försöka skicka någon representant från bloggen, låter som en kul tillställning.

      /karl

  6. dracodormi skriver:

    Haha! Vad roligt! Det var ju vi som lajvade i bibliotekets
    källare!😀 Jag googlade på lajv och Harry Potter för att se vad
    som kom upp och hittade hit… Vi kommer från sidan
    http://www.trollkarlsskolan.se och lajvade elever från den nordiska skolan
    Yggdrasil. Det var alltså inte Slytherinelever du såg men
    Viridiselever som är nästan samma sak. Jag var en av dem… ^^ Vi
    har massa bilder men de vågar jag tyvärr inte lämna ut med tanke på
    de andra… Men kolla gärna in vår hemsida! Och bli medlemmar om ni
    är intresserade av forumbaserat rollspel, för det är mest det den
    bygger på. /Hanna/dracodormi

  7. dracodormi skriver:

    Jadå… Själv är jag med i Uppsala Slug Club som jag tror är den största och mest aktiva Harry Potter-föreningen i Sverige. Vår blogg: http://www.usc.webb.se
    Annars är ”Svenska HP-fans” en väldigt bra sida som sammanfattar information från olika fangrupper och föreningar och rapporterar flera gånger i veckan om vad som händer runt omkring i Sverige: http://www.svenskahpfans.com/
    Harry Potter-fandom är fantastiskt och hur stort och aktivt som helst, vilket motbevisar medias tjat om att HP-fandomen är på väg att dö nu när alla böcker getts ut och det bara finns en film kvar… Böckerna betyder så mycket mer än så för miljontals människor i hela världen.🙂
    /Hanna

Kommentera

